Vybavenie hypotéky očami hypotekárneho špecialistu – pohľad na služby klientom z „druhej strany“

V dnešnom článku by som rada opísala prácu hypotekárnych špecialistov v Hypo Consulting z nášho pohľadu, teda pohľadu ľudí, ktorí chcú svoju prácu robiť najlepšie ako vedia a pre ktorých je táto práca ich živobytím. Zároveň Vám chcem priblížiť naše postupy, výhody, ako aj občasné úskalia našej profesie.

Kto vlastne sme?

Sme ženy a muži, ktorí by svoju prácu nemohli robiť, keby sme ju úprimne nemali radi. Odhodlanie a profesionalita sú prvoradé vlastnosti, ktoré nám dávajú predpoklad byť tým, koho v nás klienti hľadajú. Sme živnostníci, väčšinou živitelia rodín tak isto ako naši klienti. Aby sme svoje poslanie naplnili a zabezpečili klientom čo najkvalitnejšie služby, musíme sa neustále vzdelávať, sledovať zmeny na trhu, byť flexibilní. A zároveň aj odolní voči stresu a tlaku, keď pri riešení prípadu nášho klienta neprebieha všetko tak, ako bolo naplánované.

Riadime sa etickým kódexom

Tak ako väčšina profesii, aj my sa v našej spoločnosti riadime zásadami slušnosti, ktoré máme zapracované v tzv. Etickom kódexe. Dbáme o to, aby sme klientom poskytovali kvalitné služby. Stojíme na strane klientov, pretože sme tu pre nich a ich financovanie snov hlavne vo sfére bývania. Neustále sa učíme poradiť si s rôznymi prekážkami, ktoré stoja medzi klientom a podmienkami bánk. Zároveň je našou úlohou chrániť aj záujmy bánk a rozumieť pracovníkom na pobočkách i filozofii poskytovania úverov jednotlivých bánk predovšetkým z hľadiska úverových rizík.

Naozaj sú naše príjmy nadštandardné?

Občas sa stretávame s názormi, že ako sa máme dobre a že máme nadštandardné príjmy za minimum námahy. Rada by som tento predsudok uviedla na pravú mieru. Našťastie tí najlepší z nás si naozaj vedia slušne zarobiť. Je to tak aj preto, že za tými najlepšími už chodia klienti sami a vybavia tak veľké množstvo prípadov za mesiac. Veľké množstvo klientov vyžaduje vysoké nasadenie a veľmi intenzívnu prácu.  Z vlastnej skúsenosti viem, že takmer pri každom úverovom prípade sa stretávame s menšími alebo väčšími problémami, ktoré treba vedieť vyriešiť a odstrániť.  Musíme nájsť také riešenia, ktoré klientov nezaťažia, či už časovo alebo finančne, ale naopak, vyriešia ich situáciu čo najrýchlejšie a s najnižšími nákladmi. Klientom sa občas môže zdať, že naša práca je ľahká, ale je to naozaj len zdanie, pretože všetky úkony a vyjednávania v bankách robíme za nich. Navyše, vyplatené provízie nie sú našim čistým príjmom. Ako iní podnikatelia, tiež máme náklady súvisiace s úspešným poskytnutím čo najlepšej služby pre klientov.

Občas pracujeme zadarmo – áno, aj to je možné

Vždy sa tešíme, keď klientom oznámime, že proces vybavovania hypotéky je na konci a ich úlohou je už len splniť podmienky banky, ktoré sa vždy snažíme vybaviť  čo najlepšie. Občas sa ale stáva, že aj napriek našim maximálnym snahám klientom nevieme pomôcť, pretože nie je v našej moci prebiť riskové podmienky a nastavenia bánk. Tiež sa stáva, že počas trvania riešenia úverového prípadu sa klienti rozhodnú ďalej nepokračovať alebo sa občas nechajú odlákať niekým iným a celá nami vykonaná práca vyjde nazmar. Často sú to hodiny a dni telefonovania, počítania, vymýšľania spôsobov a osobné návštevy bánk. Tohto rizika sme si vedomí a prijímame ho. Do každého obchodného prípadu ideme naplno, investujeme do neho svoj čas a energiu. Faktom ale ostáva, že naše služby sú pre klientov bezplatné a odmenu za našu prácu dostaneme od banky až po dokončení sprostredkovaného obchodu – teda po vyčerpaní úveru klientom. Takže naozaj robíme niekedy aj zadarmo, lebo nie všetky prípady klientov, na ktorých pracujeme, je možné z nášho pohľadu aj ,,dokončiť“.

Našou snahou je, aby ste boli zároveň našimi partnermi – v dobrom i v zlom

Práca hypotekárneho špecialistu vyžaduje okrem iného jeden dôležitý predpoklad – mať rád ľudí. Áno, máme klientov radi a chceme byť ich morálnou oporou, nie len bezduchým „sprostredkovateľom finančnej služby“. Vieme o klientoch takmer všetko, nebojte sa, nikomu to nepovieme.  Nechceme, ale zároveň aj  nesmieme, lebo osobné údaje klientov chráni zákon. Našou snahou je, aby klienti boli po celú dobu trvania úverového vzťahu našimi partnermi. A teší nás, keď sa na nás klienti obrátia vždy, keď sa niečo s ich úverom deje.

Reálny prípad – téma stornoprovízie

Musím sa priznať, že občas našich klientov oslovia poradcovia konkurenčných spoločností. Našťastie spoločností, ktoré kupujú databázy za účelom „lovu na platiteľov hypoték“ nie je až tak veľa, ale aj našim klientom sa to stáva. Nedávno mi zavolala klientka, ktorej som pomohla vybaviť hypotéku na vysnívaný vlastný byt s veľkými obavami, či to vyjde. Povedala mi, že jej volali z jej banky, že má prísť za účelom zníženia úrokovej sadzby. Keďže táto, mimochodom vzdelaná a inteligentná pani, bola zvedavá na ponúkané možnosti, so stretnutím súhlasila. Navrhla som jej, aby do banky určite išla, ale že budem rada, keď ma bude informovať o priebehu stretnutia. Nasledujúci deň mi mierne prekvapená zavolala, že na dohodnutej adrese nebola žiadna banka, ale čakal ju tam pán, ktorý mal snahy jej hypotéku prefinancovať do inej banky a ponúkal jej ďalšie produkty, ktoré určite (!!!) potrebuje.

„Lov“ konkurenta bol tentokrát neúspešný

Bola som mojej klientke veľmi vďačná za jej úprimnosť a tentokrát som si s ňou stretnutie dohodla ja. Povedala som jej o všetkých možnostiach úpravy jej súčasnej hypotéky, ako aj o možnosti prechodu do inej banky, ak by bola nespokojná. Pred časom som jej pomohla nastaviť v banke výborné podmienky, takže nemala potrebu ich meniť. Niektorí klienti sa nechajú zlákať na sladké reči konkurentov. Rozumiem im, ide predsa o ich peniaze. Súhlasia napríklad s refinancovaním do inej banky, aj keď je to pre nich samých väčšinou úplne zbytočné. Ale žiaľ, cieľom niektorých poradcov je len zarobiť. Pokiaľ naši klienti sprostredkovanú hypotéku refinancujú už v prvých mesiacoch alebo prvých rokoch do inej banky, my musíme zarobené peniaze banke vrátiť. Jedná sa o tzv. stornoprovíziu. Stornoprovízie sú v každej banke iné, ale pre nás sú v každom prípade bolestivé.

Čo pre klientov chceme robiť?

Podmienky sprostredkovania úverov a naše odmeňovanie sú svojim spôsobom pre nás ako hypotekárnych špecialistov,  niekedy dosť tvrdé. Preto naše snahy vedú k vzájomnej spokojnosti. Chceme, aby klienti mali skutočne najvýhodnejšie hypotéky, chceme pre nich dlhodobo tie najlepšie riešenia. Našim cieľom je ušetriť  klientom čas, energiu, peniaze, odovzdať im aj naše skúsenosti. Preto si veľmi vážime férové jednanie aj zo strany klientov a sme vďační za ich ocenenie našej práce formou napísanej referencie alebo odporúčaním vo svojom okolí.

…a na záver:

Verím, že teraz, keď už viete o našej práci trochu viac, budete sa na nás pozerať „v tom správnom svetle“. Nechceme len inkasovať provízie za sprostredkované úvery. Chceme byť hlavne odborníkmi, na ktorých sa môžete vždy spoľahnúť. Chceme byť tými, na ktorých keď sa kedykoľvek obrátite, s ochotou Vám pomôžeme. A ako spokojní klienti nás odporučíte aj svojim známym. Urobíme všetko preto, aby sme Vás nesklamali.

Ak plánujete riešiť svoje bývanie – kúpou alebo výstavbou domu, ak potrebujete financovať rekonštrukciu Vašej nehnuteľnosti alebo máte iné plány, neváhajte sa na nás obrátiť. Dohodnite si stretnutie s našimi hypotekárnymi špecialistami. Ušetríte množstvo času a kopu peňazí. A zároveň v nás získate spoľahlivého sprievodcu vybavením Vašej hypotéky.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • eBook ZDARMA

    Získajte 7 tipov od hypotekárneho centra, ktoré by ste mali vedieť, aby Vaša žiadosť o hypotéku bola úspěšná a podmienky od banky čo najvýhodnejšie.

    Ebook Ako vybaviť hypotéku rozumne

  • Najnovšie príspevky
  • Kategórie príspevkov