Ako vyzerá rozbeh činnosti v Hypo Consulting?

Keď som rozmýšľal ako riaditeľ obchodnej siete nad obsahom tohto článku, spomenul som si na svoje začiatky vo firme pred šiestimi rokmi ako hypotekárny špecialista. Prišiel som tiež z riadneho zamestnania a navyše z úplne inej oblasti. Po rokoch praxe a pracovného pomeru som začal pociťovať obmedzenia, ktoré z trvalého pracovného pomeru bežne vyplývajú. Musel som sa podriaďovať nariadeniam zamestnávateľov, pri rozhodovaní som mal neraz obmedzené možnosti, nemohol som robiť veci tak, ako som ich ja považoval za správne.

Po definitívnom rozhodnutí, že sa stanem členom tímu Hypo Consulting, som si kládol celkom rovnaké otázky, aké si asi kladiete dnes aj Vy:
Ako budú vyzerať moje úplne prvé kroky pri spolupráci s Hypo Consulting? A ako tie ďalšie?

Moje pocity boli plné očakávania – a priznávam, aj strachu – ako to zvládnem, čo všetko ma čaká, či na tento typ práce vôbec mám predpoklady. Nebol som už nepopísaný papier a mal som už niečo za sebou. A teraz som mal znovu začať úplne od nuly.

A potom to prišlo…

Hneď od prvého dňa sa okolo pohybovali ľudia plní pozitívnej energie. Ihneď v prvé dni som dostal školenie, ktoré mi dalo všetky dôležité informácie – kde nájdem veci a informácie potrebné k práci, kto sú kolegovia, na ktorých sa kedykoľvek môžem obrátiť s prosbou o pomoc a oni mi vraj pomôžu. Dostal som prístupy do firemných systémov a pomaly som sa dostával do problematiky úverov.

Naučil som sa orientovať v podmienkach jednotlivých bánk, pracovať s pomôckou na porovnanie bánk, našiel som si ochotných bankárov, začal som si pomaly budovať vzťahy na pobočkách bánk. Ocenil som aj tréning formou virtuálneho klienta, ktorého mi robil kolega, aby som si nacvičil komunikačný systém nastavený vo firme. Takto som sa naučil chápať všetky súvislosti a zautomatizoval potrebné činnosti. Moja práca už od začiatku bola celkom príjemná. Aj napriek tomu, že som v začiatkoch trochu tápal, stretával som ochotných ľudí, ktorí mi bez váhania poradili a ukazovali cestu. Či už na strane bánk alebo z radov kolegov.

Môj prvý klient

Prišiel prvý klient a toľko potrebná pomoc a rady od všetkých okolo – ako mám celý problém uchopiť a požiadavky klienta riešiť v spolupráci s bankami. Ani som sa toľko nezapotil, ako som si myslel. Iste, mnoho krokov a činností, ktoré práca s prvým klientom obnášala, bolo pre mňa nových. Ale úspešne som to pomocou nášho prepracovaného systému vzdelávania, ochotných kolegov a šikovných bankárov zvládol. Nakoniec prišlo úspešné sprostredkovanie prvého úveru klienta ukončené načerpaním úveru. Dnes si uvedomujem, že pomoc, ktorú som vtedy dostal, bola oveľa väčšia, ako som očakával a akú mi sľubovali.

Navyše ja som začínal v úplne novej oblasti obchodu a bez skúseností s úvermi. Ak s úvermi pracujete a ste v nich doma, v tomto máte v porovnaní so mnou v začiatkoch veľkú výhodu. 

Ako je to dnes?

Keď sa z minulosti vrátim späť do súčasnosti, uvedomujem si hodnotu mojich začiatkov. Dali mi predpoklady stať sa tým, kým som a čo robím. Pretože už niekoľko rokov pomáham ako riaditeľ obchodnej siete pri prvých krokoch novým kolegov práve ja.

Dnes rozumiem každej Vašej obave. A keďže som všetky moje vlastné obavy a strach z nového prekonal a zažil na vlastnej koži, nebojím sa napísať, že spolu Vaše prvé kroky zvládneme. Som si istý, že Vaše obavy sa s pribúdajúcimi skúsenosťami rozplynú a že po čase sa na vašich začiatočníckych obavách zasmejeme v príjemnej spoločnosti kolegov na nejakom teambuildingu.

S nami budete plniť ľuďom sny o bývaní.

Štítky:
  • Najnovšie články na blogu
  • e-book: 10 najdrahších chýb

    Získajte zdarma prehľad tých najdrahších chýb, ktoré môžete urobiť, keď budete vybavovať hypotéku a tipy ako sa im vyhnete.

    e-book 10 najdrahších chýb pri vybavovaní hypotéky